Joomla Free Template by FatCow Hosting

KAMILA GŁĄB W ROSJI

W dniach 16-25 września 2016 r. uczennica kl. 3al. Kamila Głąb uczestniczyła w wyjeździe do Smoleńska na Międzynarodowe Rosyjsko – Polskie Forum Młodzieży, zorganizowane przez Uniwersytet Państwowy w Smoleńsku oraz Polskie Stowarzyszenie Nauczycieli i Wykładowców Języka Rosyjskiego.

Wspominając wyjazd Kamila stwierdziła, że: ,,Tydzień spędzony w Rosji był jednym z lepszych tygodni w moim życiu. Bardzo się cieszę, że miałam możliwość zapoznać się z inną kulturą, bezpośrednio obcować z mieszkańcami tego kraju i rozmawiać z nimi. Mogłam w ten sposób rozwinąć swoje umiejętności językowe. W Rosji powitano nas chlebem i solą, spotkaliśmy się z dużą życzliwością i gościnnością, dzięki czemu czuliśmy się tam jak w domu. Przez tydzień uczestniczyliśmy w zajęciach na uniwersytecie, zwiedzaliśmy smoleńskie muzea, oglądaliśmy pomniki wybitnych uczonych, a na koniec naszej wycieczki udaliśmy się do teatru. Odwiedziliśmy również groby polskiej inteligencji w Katyniu oraz miejsce związane z tragedią samolotu Prezydenta RP. Ten element wycieczki wywarł na mnie silne wrażenie i pozostanie w mojej pamięci na całe życie. Ciekawym dniem naszej podróży był także czwartek, który spędziliśmy w Moskwie. Spacerując po Placu Czerwonym mogliśmy podziwiać piękno, bogactwo i przepych tego miasta. Bardzo spodobał mi się także dzień, w którym każdy z nas został przydzielony jednemu wolontariuszowi z Rosji i spędził z nim całe popołudnie, zwiedzając Smoleńsk. W ten sposób mogliśmy szczególnie rozwijać swoje umiejętności językowe i poznać mowę potoczną Rosjan. Dzięki tej podróży poznałam również wspaniałych ludzi z całej Polski i mam nadzieję, że uda mi się utrzymać z nimi kontakt. Cieszę się, że mogłam uczestniczyć w takim wyjeździe i gdyby była taka możliwość, pojechałabym tam jeszcze raz”.

Takie wyjazdy są okazją do przełamywania barier językowych oraz panujących stereotypów i uprzedzeń, dają możliwość poznania innej kultury, nawiązania kontaktów z rówieśnikami, a także, co najważniejsze, możliwość szerzenia wiedzy o Polsce za granicą oraz budowania pozytywnego wizerunku naszego kraju.

Dziękuję profesor Ludmile Szypielewicz - Prezesowi Polskiego Stowarzyszenia Nauczycieli i Wykładowców Języka Rosyjskiego za możliwość wyjazdu do Rosji.

Kamila Głąb – uczennica kl. 3al i Mariusz Adamiec – nauczyciel języka rosyjskiego